Hak gaat als eerste producent in Nederland aan de slag met het Nutri-Score label en wacht daarmee niet af tot het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) een definitieve beslissing neemt over een nieuw voedselkeuzelogo.
Diverse partijen zijn voor het Nutri-Score-logo zoals CBL, de Consumentenbond en Foodwatch. Een nieuw logo dat een gezondere keuze moet bevorderen.
Naar mijn mening is een voedselkeuzelogo alleen niet genoeg om mensen gezonder te laten kiezen. Daarvoor moet de consument ook weten wat het logo inhoud. Daar ligt natuurlijk een mooie taak voor de overheid en het Voedingscentrum.
In de wirwar aan logo’s die er momenteel is, zou het fijn zijn als het Nutri-Score-logo diverse andere logo’s vervangt. Om nog meer duidelijkheid te creëren voor de consument, is misschien wel het allerbelangrijkst dat alle producenten en winkels mee gaan doen.
Toch vind ik het een sterke zet van Hak dat zij zo vooruitstrevend zijn en hierin het initiatief nemen. Je kunt niet altijd wachten, totdat alles tot in de puntjes geregeld is.
Hoe duurzaam transport echt geld kan opleveren Lees meer
Hoe duurzaam transport echt geld kan opleveren Lees meer